Jumaat, 31 Disember 2010

TAHUN 2011 : PAS MAKIN MENCACAI........."SESAT"


Padah Sekongkol DAP, PKR: Perjuangan Pas Kian Songsang!

Oleh: TG AZMAN TG ABAS


KUALA LUMPUR, 30 Dis – Pas dilihat terperangkap antara ideologi perjuangan asal dan matlamat untuk menawan  Putrajaya menjelang pilihan raya umum akan datang sehingga perjuangan asas mereka kian longlai dan semakin liberal.

Aktivis UMNO, Datuk Zainal Abidin Sakom berkata konflik tersebut menyebabkan Pas semakin hilang arah tuju dan paling menjijikkan terpaksa melanggar syariat Allah semata-mata menjaga hati sekutu mereka, DAP dan PKR  dalam merealisasikan mimpi di siang hari itu.

Menurut beliau perkembangan mutakhir kini semakin menyerlahkan konflik yang sedang dihadapi oleh parti yang kononnya bertunjangkan perjuangan islam itu yang dilihat terkial-kial untuk mempertahankan prinsip perjuangan atau matlamat menawan Putrajaya.

“Nawaitu Pas hari ini sebenarnya dah berubah, iaitu antara prinsip perjuangan atau menawan Putrajaya. Namun kerana desakan DAP dan PKR, Pas akhirnya dilihat menenggelamkan prinsip asal mereka dan melonjakkan matlamat menawan Putrajaya.

“Oleh itu, demi menjayakan hasrat berkenaan, mereka seolah-olah cuba menunjukkan islam yang diabwa oleh mereka itu kononnya cantik dan indah. Namun mereka terlupa bahawa indah dan cantik itu ada syarat-syaratnya.

“Jika matlamat betul, perancangan yang betul dan pelaksanaan yang betul barulah ianya akan menjadi ibadah dan sempurna. Namun apa yang cuba Pas tonjolkan hari ini adalah sebaliknya, “katanya.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas sikap berdiam diri Pas berhubung pelbagai kontroversi yang melibatkan hal ehwal agama Islam di  Selangor termasuk yang terbaru tindakan Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching daripada DAP yang didakwa masuk ke pekarangan Masjid Taman Cheras Jaya, Balakong dengan memakai baju ketat melakukan senamrobik bersama-sama jemaah masjid tersebut.

Menurut Nie Ching dalam blognya di www.wretch.cc/blog/teonieching, acara senamrobik tersebut adalah program pertama Karnival Maal Hijrah anjuran masjid berkenaan.

Selain itu, Pas juga juga dilihat mengambil tindakan yang sama berhubung sambutan ambang tahun baru 2011 yang menyaksikan pelbagai persembahan konsert dijadualkan pada 31 Disember ini di I-City, Shah Alam.

Datuk Zainal seterusnya menegaskan, demi matlamat menuju Putrajaya, Pas terlalu banyak melakukan kesilapan termasuk membiarkan rakan-rakan mereka di kalangan bukan Islam bebas membaca ayat-ayat suci Al-Quran dan sebagainya.

“Begitu juga dalam soal penggunaan kalimah Allah. Mereka tidak dapat pertahankan sebaliknya terikut-ikut dengan rentak dan tari Anwar yang tidak dapat menerima Qada‘ dan Qadar Allah bahawa beliau terlepas jawatan jawatan Perdana Menteri sebelum ini.

“Inilah bahananya dan harga yang perlu dibayar oleh Pas yang berada di dalam pembangkang bersama DAP dan PKR. Prinsip diketepikan dan mula menjadi liberal sepertimana yang berlaku di Selangor hari ini,“ katanya.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan