Isnin, 18 Julai 2011

DAPIGS DAH LELONG PAS@PENCACAI???








DAP Sudah “Mahir” Hadis Dan Al Quran, PAS Tidak Berguna Lagi



Monday, July 18th, 2011 | Posted by randomsee                         






BaDAK@Pigs kejar hamPAS@Pencacai


Melihat kekerapan perlakuan memanipulasikan hadis dan firman, tidak pernah menyangka bahawa ia sudah menjadi ketagihan tegar kepada DAP.  Segalanya disertakan dengan hadis, bagi menunjukkan betapa Islamiknya DAP pada ketika ini.


Ia ternyata menongkah arus, dengan identiti DAP yang terkenal sebagai anti-Islam dan anti-Melayu sepanjang zaman.  Dan ini telah menimbulkan curiga di kalangan pemerhati politik tanahair tetapi tidak kepada sekutu kuat mereka, Parti Islam Se Malaysia.  Mengambil pendekatan berbangga diri, PAS mendabik dada kononnya proses pentarbiyahan mereka menepati sasaran.  DAP dikatakan telah menerima Islam, apatah lagi penganugerahan taraf “khalifah” kepada anak Lim Kit Siang, iaitu Lim Guan Eng oleh Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat.


Pemerhati politik percaya bahawa ini adalah strategi halus untuk DAP menarik orang Melayu menyertai mereka.  Ternyata, peribahasa Melayu iaitu Melayu bersendikan adat, adat bersendikan syarak, syarak bersendikan Kitabullah menjadi intipati penting dalam merangka strategi yang ampuh bagi menawan hati pengundi Melayu.


Bukan itu sahaja, strategi ini juga diperkuatkan lagi dengan penubuhan-penubuhan cawangan baru DAP yang dianggotai rata-ratanya orang Melayu seperti yang berlaku di Sepang dan Kinrara.  Pastinya ia memberi sedikit kelebihan kepada DAP untuk “menjual” pencapaiannya kepada masyarakat Melayu yang lain.  Dan tidak hairan, perkataan “bersaudara” sering dilafazkan oleh pemimpin-pemimpin DAP.


Untuk melestarikan impian mereka, DAP telah mewujudkan portal dalam bahasa Melayu, iaitu RoketKini untuk dijadikan bahan propaganda terbaik, yang ditujukan khas kepada orang Melayu.  Bukan itu sahaja, akhbar terbitan dalam bahasa Melayu pula diedarkan bagi memperluaskan pengaruh mereka, terutamanya kepada orang Melayu yang tidak mempunyai akses kepada internet, atau yang tidak menjadikan internet sebagai sumber utama pencarian berita.


Secara tidak sedar, DAP telah menyelusup masuk ke hampir keseluruhan “dunia Melayu” iaitu, agama, adat dan bahasa.  Dan ianya saling tidak tumpah seperti strategi yang digunakan oleh pertubuhan zionis antarabangsa, yang sepakat percaya bahawa penguasaan ketiga-tiga faktor penting ini akan membuahkan kejayaan kepada cita-cita mereka.  Penjajahan era baru, sebelum kuasa berada mutlak di tangan mereka untuk menentukan halatuju sesebuah negara.


Anehnya, tindakan-tindakan DAP tidak pula seperti apa yang diperkatakan.  Malah, kerapkali ianya mengundang kontroversi, atau lebih tepat dipanggil “penghinaan” kepada umat Islam.  Penindasan terhadap orang Melayu Pulau Pinang dan di Selangor samada soal hak milik tanah mahupun perniagaan menjadi bukti penting akan agenda sebenar mereka.  Itu belum lagi diambil kira dari sokongan mereka kepada beberapa pergerakan yang jelas anti Islam seperti IFC.  Sudah terdengar desas desus, terdapat di beberapa kawasan di Selangor yang mahukan azan diperlahankan!


Kejadian-kejadian ini seumpana tidak pernah terlihat oleh PAS, yang terdiri dari orang Melayu.  Apakah mereka lebih rela memperjudikan agama Islam dari kehilangan kuasa sekangkang kera?


Lebih membimbangkan, PAS tidak sedar akan ancaman SEBENAR yang wujud.


DAP dilihat menggunakan strategi untuk meminggirkan PAS, dalam erti kata lain, mereka tidak mempercayai PAS itu sendiri.  Dengan alasan DAP parti berbilang kaum, mereka menyediakan pelan B, seandainya PAS berundur dari Pakatan.  Mereka telah mempunyai ” a pool of Malays” yang bakal digunakan untuk jawatan-jawatan penting seperti yang termaktub di dalam Perlembagaan atau undang-undang tubuh negeri.


Malapetaka, DAP sudah pandai bermain hadis dan firman.  tidak perlu lagi mereka bergantung harap terhadap PAS untuk menarik umat Islam.  Cukup dengan “endorsement” yang telah diberikan oleh Nik Aziz kepada DAP.  Lengkap pakej “dunia Islam dan Melayu”.


Maka, apa gunanya PAS disamping mereka?  PAS tidak berguna lagi…


Disaat PAS sedar dan mahukan perpaduan bersama UMNO, segalanya tampak terlambat, kerana KUASA sudah berada di tangan mereka.  Buatlah apa yang DAP mahukan, semahu-mahunya!!!









Tiada ulasan:

Catat Ulasan