Isnin, 3 Januari 2011

PEMBANGKANG MELAYU : KUDA-KUDA ATAU DIPERKUDA?



Melayu Pembangkang DiKuda DAP Derhaka Sultan

Sunday, January 2nd, 2011 | Posted by Adamyan


Sedar atau tidak, sekarang sudah ada trend yang sangat-sangat membimbangkan. Trend dimana DAP menggunakan pemimpin melayu pembangkang untuk menimbulkan kebencian rakyat terhadap institusi beraja di negara ini.

Zaid, Anwar. khalid gagap. Suhaimie Shafie dan Nizar adalah beberapa nama pemimpin melayu yang pernah/sedang menjadi penukul hadapan dalam mempelopori usaha terancang DAP ini. Masing-masing yang diketahui termakan budi yang amat sangat terhadap DAP dengan paling utama Anwar yang diikat kedua biji telurnya untuk menurut saja cakap DAP.

Para harbi dalam DAP baik cina mahupun Singh tidak berani secara terang untuk berkonfrantasi dengan raja-raja Melayu kerana sedar dengan kedudukkan bangsa masing-masing di dalam hal berkaitan raja-raja melayu. Oleh itu mereka gunakan para pemimpin melayu ini yang bergantung kepada mereka untuk kekal berkuasa sebagai alat yang dikawal dari jauh untuk berkonfrontasi dengan sultan-sultan melayu.

Kita dah lihat ini dalam hal di Perak, larangan kafir masuk ke ruang utama masjid dalam negeri Selangor dan terbaru perlantikan Setiausaha kerajaan Negeri Selangor yang mendapat bantahan kepimpinan kerajaan negeri walaupun perlantikan dibuat oleh KSN dan sultan hanya memberi perkenan.  Semua ini sebenarnya tidak perlu, dalam kes di Perak, mahkamah sendiri mengesahkan bahawa kuasa membubar atau tidak DUN Perak terletak di tangan Sultan.

Dan sama ada kebetulan atau apa, seorang lagi penderhaka iaitu profesor undang-undang melayu bernama Aziz Bari terlibat dalam semua hal yang membabitkan pertelingkahan para penderhaka semua ini dengan institusi beraja di negeri masing-masing. Terbaru Aziz Bari mengelirukan lagi rakyat dengan mengatakan kuasa melantik Setiausaha kerajaan negeri Selangor terletak dibawah Sultan atas nasihat Menteri Besar dan ‘menghasut’ supaya isu ini dibawa ke mahkamah.

Sedangkan semua pun tahu Undang-undang tubuh negeri menetapkan Setiausaha Kerajaan Negeri dilantik KSN dengan Sultan memberi perkenan.

Semua penderhaka ini mencabar kerajaan mengambil tindakan tegas ke atas mereka dengan kenyataan-kenyataan berbaur hasutan yang jelas. Mereka mengambil kesempatan atas kelemahan Menteri bertanggung jawab yang diketahui lemah dan longlai dalam segala hal. Malangnya, tindakan para penderhaka ini disokong pulak segelintir penyokong mereka yang mudah dikelirukan lantaran kurangnya pemahaman mengenai asas-asas penubuhan negara ini yang antaranya menjamin kedaulatan raja-raja melayu.

Tapi, dalang sebenar ialah DAP, para penderhaka ini hanya alat kawalan mereka sahaja. Sesuatu perlu dilakukan ke atas DAP yang tidak habis-habis bersembunyi dibelakang undang-undang untuk menutup peranan sebenar mereka. DAP meniru bulat-bulat apa yang diamalkan PAP di Singapura dalam merealisasikan agenda tersembunyinya.

Bangunlah wahai bangsaku, sampai bila nak biar keadaan ini berterusan. Takkan nak tunggu DAP anjur gerakan jalanan untuk menubuhkan republik baru nak bertindak? Sekarang pun DAP giat menghasut orang cina melalui tulisan-tulisan berbentuk perkauman dalam suratkhabar cina.

…..dan ‘yang berkenaan’ masih tak mampu nak bertindak.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan