Jumaat, 21 Januari 2011

PAS : PENYEBAR AGAMA SESAT?




Islam takkan berkembang dibawah perjuangan PAS.

Thursday, January 20th, 2011 | Posted by Pak_Long


Didalam isu penjualan arak di Selangor, kewibawaan PAS untuk memartabatkan Islam seperti yang mereka war-warkan mula diragui oleh seluruh rakyat negeri tersebut. Apa taknya, PAS yang selalunya garang berdepan dengan UMNO hingga sanggup mengatur demonstrasi jalanan, tiba-tiba diam membisu apabila kafir DAP mempertikaikan soal penjualan arak.
Didalam isu DAP Selangor ini, ramai yang melihat bahawa ianya bukan hanya soal penjualan dan juga lesen arak semata-mata. Tetapi rakyat melihat isu yang lebih besar iaitu tentang kebiadapan wakil-wakil DAP yang semakin lantang mempertikaikan perkara-perkara sensitif yang berkaitan dengan umat Islam.

Jika kita lihat kembali segala kemelut yang mencetuskan kemarahan umat Islam Selangor, semuanya didominasi oleh Ronnie Liu dan juga Teressa Kok. Mereka berdua ini dilihat antara yang paling bebas mempermainkan isu sensitif dengan Islam. Diantara yang menjadi tumpuan ialah, isu tulisan jawi, isu laungan azan dan juga isu penjualan arak serta penglibatan umat Islam didalamnya.

Teressa Kok sudah diketahui dengan keceluparannya terhadap apa yang dikatakan sebagai kebebasan bersuara. Kebiadapan wakil DAP ini terhadap sensitiviti umat Islam amat ketara hinggakan memaksa pihak kerajaan mengenakan tindakan I.S.A terhadapnya. Namun, hukuman yang diberikan langsung tak menginsafkan wanita kafir ini.

Sekarang ini, Ronnie Liu pula mengambil tempat Teressa untuk mencabar kesabaran umat Islam didalam isu arak yang jelas haram didalam agama kita. Ronnie Liu semakin menunjukkan belang dengan mempertikaikan langkah pihak MPSJ menyediakan garis panduan penjualan arak yang selari dengan Enakmen Jenayah Syariah Selangor didalam hal pembabitan umat Islam.

Pihak MPSJ telah menggariskan undang-undang melarang penglibatan umat Islam didalam penjualan dan juga penyediaan arak di Selangor. Ini merupakan langkah yang paling baik dan konsisten dengan apa yang dikehendaki oleh ajaran Islam. Dan bagi pihak majikan yang gagal mematuhi larangan ini, mereka akan dikenakan tindakan lesen perniagaannya ditarik balik.

Apabila Ronnie Liu membantah larangan pihak MPSJ tersebut, dimanakah suara PAS Selangor? Dimana pula suara pemimpin-pemimpin PAS yang selama ini begitu lantang menentang UMNO yang dikatakan tidak islamik dan tak menegakkan hukum Islam? Apakah PAS hanya berani kepada UMNO tetapi terketar-ketar bila berhadapan dengan DAP?

Tak berapa lama selepas Ronnie Liu membantah larangan pembabitan umat Islam didalam penjualan arak, Teressa Kok pula mengeluarkan kenyataan yang sama nadanya dengan Ronnie didalam sebuah akhbar Taboid berbahasa Inggeris.

Jika didalam isu air SYABAS, PAS sanggup menggerakkan seluruh jenteranya berdemonstrasi dijalanan sehingga menyusahkan rakyat. Tapi mengapa PAS tak mahu mengadakan demo bagi membantah tindakan kedua-dua wakil DAP ini? Mengapa ada pilih kasih didalam polisi perjuangan PAS?

Jika begini caranya PAS mahu memperjuangkan Islam, alamatnya Islam takkan berkembang didalam negara. Kalau hanya sekadar cakap mulut bergendang kesana kemari bercerita mahu memartabatkan Islam, hingga kucing bertanduk pun Islam akan tertindas di bumi Malaysia.

Setakat hanya berani dengan sesama Islam, tetapi kecut menggigil apabila berhadapan dengan puak kafir, PAS ternyata memalukan nama Islam itu sendiri sebenarnya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan