Khamis, 21 Oktober 2010

 

Tak Habis-Habis Pas Peralat al-Quran Pertahan DAP Kafir Harbi

 http://umno-online.com/?p=19943

 Assalamualaikum,

BULAN Ramadan banyak tazkirah digunakan oleh penceramah-penceramah Pas bagi mempertahankan tindakan wakil DAP masuk surau.

Alasan mereka pada zaman Nabi pun ada perkara ini, tetapi tidak bising pun. Pertanyaan saya, apa yang lembap sangat pemikiran? Pada zaman itu, masuk surau tidak dibuat atas tiket politik atau memberi sumbangan kerana politik.

Ada juga ustaz Pas kata berapa ramai pelancong masuk Masjid Negara sebagai pelawat, tidak riuh pun. Lagi sekali singkatnya berfikir, mereka masuk kerana melihat keindahan masjid bukan atas tiket politik.
Cubalah berfikir dengan akal yang diberi oleh Allah dengan sempurna. Jangan cuba mempertahankan yang batil dengan alasan mengarut seperti itu.
Seorang ustaz pro-Pas berkata, Islam hanya boleh berkembang kerana ada kuasa, maknanya kuasa pemerintahan. Kalau bergabung dengan DAP yang anti-Islam, bolehkah Islam berkembang?
Seorang ustaz pro-Pas berkata, Islam hanya boleh berkembang kerana ada kuasa, maknanya kuasa pemerintahan. Kalau bergabung dengan DAP yang anti-Islam, bolehkah Islam berkembang?
Sebab itu Pas perlu bersatu dengan UMNO demi perkembangan Islam yang lebih baik. Selama ini MCA dan MIC tidak pernah usik tentang Islam, sebab itu perpaduan dalam BN sentiasa harmoni.
Bagaimana pula perpaduan dalam PR jika menang kelak, sedangkan DAP itu anti-Islam?
Lihat contoh di Pulau Pinang apabila Islam tidak ada kuasa, kenapa perarakan Maulidur Rasul menjadi isu? Lihat bila Islam tidak berkuasa di Selangor, arak menjadi isu, mengapa ladang babi menjadi isu?
Titah YM Raja Nazrin amat tepat. Sedikit demi sedikit hal-hal Islam diceroboh dan kita umat Islam bertelagah sesama sendiri. Bukan setakat bertelagah, tetapi memberi ruang yang lebih besar pula.
Lihat contoh di negara luar, bila tidak ada perpaduan Islam, siapa yang rugi dan siapa yang untung? Tidakkah kita terfikir ada pula unsur luar yang cuba melagakan antara kita dengan negara Islam, Indonesia atas beberapa hal yang boleh diselesaikan cara baik.
Saya ingin bertanya sama ada pemimpin Pas atau pemimpin Melayu dalam PKR tahu kandungan ‘perlembagaan baru’ yang disebut oleh mufti Perak?
Akal waras gunakanlah. Bila ada Melayu bercakap dikatakan rasis oleh DAP dan pemimpin Pas mencari pula ayat-ayat Quran sebagai rujukan untuk menghalalkan tindakan DAP tersebut.
Akal waras gunakanlah. Bila ada Melayu bercakap dikatakan rasis oleh DAP dan pemimpin Pas mencari pula ayat-ayat Quran sebagai rujukan untuk menghalalkan tindakan DAP tersebut.

Cuba kalau UMNO jemput MCA atau MIC berucap dalam surau, riuh satu dunia dan banyak lagi ayat Quran untuk menghentam UMNO.

Nampaknya golongan ini tidak henti-henti dan tidak sedar juga tentang apa yang sedang berlaku.
Tidak cukup dengan tazkirah, ada pula forum duha pada pukul 9 pagi di masjid di Selangor.

Yang dijemput, sebagai ahli panel, wakil Pas. Mengapa tidak dijemput ustaz atau penceramah agama yang status partinya tidak diketahui, yang tentunya tidak akan menyentuh sikit pun tentang politik?
Inilah kerja AJK masjid atau surau yang banyak berpolitik yang memang jelas di mata umum, apa parti politik mereka.

Di Selangor, kalau lihat senarai AJK masjid, memang ramai ahli Pas yang datang ke masjid semasa pemilihan sahaja, waktu lain muka pun tak nampak. Apa semua ini?

Nampaknya bangsaku dan rakan seagamaku semakin ‘teruk’ berpolitik, hingga lupa tuntutan perpaduan dalam Islam.

Apa bezanya Islam Melayu dalam UMNO dengan Islam Melayu dalam Pas? Hanya Tuhan yang boleh menentukannya.

Ulama Pas tidak ada kelayakan menentukan mereka lebih baik. Kalau ‘baca’ ayat Quran pun, biarlah huraiannya habis, jangan ambil sekerat semata-mata untuk menghalalkan tindakan rakan-rakan sekutu sahaja.
Hentikanlah sebelum kita tidak punya apa-apa lagi. Percayalah jika PR memegang tampuk pemerintahan negara, apa yang berlaku di Pulau Pinang dan Selangor akan dijadikan asas kepada ‘perlembagaan baru’. Percayalah mufti Perak bukan seperti ulama Pas yang sanggup berbohong.

Insaflah, jangan usia tidak sampai setahun jagung, berani mempertikai tentang artikel 153 Perlembagaan.
Jangan lupa, kerana adanya artikel 153 itulah Anwar Ibrahim, berjaya dalam kehidupannya dulu, memperoleh pelbagai kemudahan dalam banyak perkara.

Sekarang apabila sudah mewah, senang, pandai-pandai pula anaknya hendak pertikaikan apa yang telah dipersetujui semata-mata untuk meraih sokongan kaum lain demi kesinambungan politik murahan beliau. Sudahlah Nurul Izzah !!.


MELAYU INSAF
Tanjung Karang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan